You are currently viewing הטוב בהיסטוריה? / דרור פישר

הטוב בהיסטוריה? / דרור פישר

יכול להיות שהדבר הכי קשה לאנשי התקשורת הוא להביע את דעתם ולקבוע מי הגדול בהיסטוריה. על כל שחקן שיגיד, כמעט בכל ענף ספורט, יש אלפי הסתייגויות ודעות שונות. זה תלוי בדרך כלל באהדה לאדם מסוים או לקבוצה שבה הוא משחק אם מדברים על הזירה המקומית, ויכול להיות תלוי בלאום של אותו אתלט או של האוהד.

כל השוואה שנעשתה בין שחקן שמשחק כיום לבין אחד שפרש וההסתכלות עליו היא דומה, בין אם זה על נתון היסטורי שקבע ובין אם זה על הישגיו, גררה הרבה דעות קיצוניות לשני הצדדים במשוואה. דוגמה נהדרת לכך היא השוואה בין לברון ג'יימס למייקל ג'ורדן. שניהם נחשבים עד היום לגדולים ביותר ששיחקו כדורסל אי פעם ועדיין, יש הרבה דעות לכאן ולכאן על מי יותר טוב. מחנה ג'ורדן תמיד ידבר על ההגנות האגרסיביות והמאזן שלו בגמר ה-NBA, כשמחנה לברון ידבר על השליטה שלו בליגה, ההגעה ל-8 גמרים רצופים ועל הזכיות באליפות בכל קבוצה אליה הגיע, למרות המאזן העגום באותם גמרים.

חלק מהשחקנים הגדולים ביותר בהיסטוריה, כל אחד בזמנו.

השאלה מי הספורטאי הגדול בהיסטוריה תישאר פתוחה לעד. הזמנים שאנחנו מדברים עליהם היום, של יותר חשיבות לתזונה ושיפור ביצועים בעזרת אנליטיקה, הם לא מה שהיה בעבר. אי אפשר לדמיין מה היה קורה אילו דייגו מראדונה היה משחק כדורגל באותו דור כמו ליאו מסי, או את רוד לייבר משחק טניס באותו דור כמו נובאק ג'וקוביץ'. הגישה לספורט ולספורטאי השתנתה בצורה קיצונית בשנות האלפיים, ככה שכל השוואה שנעשה למילניום הקודם תהיה גם השוואה בין האדם שהיה והצורה שבה התנהג כספורטאי מעבר להישגיו הספורטיביים.

גם בענפים בהם יש יותר הסכמה לגבי הספורטאי הגדול בעולם, כמו אתלטיקה, שחייה והתעמלות, עדיין קשה לעשות את ההשוואה. אנחנו לעולם לא נדע אם מייקל פלפס היה מנצח את מארק ספיץ בתחרות שחייה, או האם סימון ביילס הייתה יכולה לשלוט באותה דומיננטיות בעבר בתקופה של נדיה קומנץ' בתנאים ובדרך בה התאמנו אז. גם בענפי הספורט הקבוצתיים לא ניתן להשוות – לעולם לא נדע עד כמה התקופה בה שיחק ג'ורג' בסט השפיעה עליו לרעה, או האם טום בריידי היה יכול לשחק ולשלוט בפוטבול כשליגת ה-NFL רק קמה.

בריידי. היה מצליח גם לפני 50 שנה?

הדיון הזה מציף את כולם ובלתי נמנע, אך אפשר להגיע להסכמות בעניין גם אם הדעות שלנו שונות. במקום ליצור דיון על הגדול בהיסטוריה, אפשר לעשות דיון על הגדול ביותר לפי עשורים. ניקח לדוגמה את הכדורסל:
שנות ה-60: ביל ראסל וווילט צ'מברליין.
שנות ה-70: קארים עבדול ג'באר.
שנות ה-80: מג'יק ג'ונסון ולארי בירד.
שנות ה-90: מייקל ג'ורדן.
שנות ה-2000: קובי בראיינט, שאקיל אוניל וטים דאנקן.
שנות העשרה: לברון ג'יימס וסטף קרי.
כמובן שעל כל חלוקה יהיו חילוקי דעות, כמו ההיעדרות של קווין דוראנט מהעשור האחרון. אבל השוואה שכזאת, המתמקדת בתקופות שבהם ניתן להשוות בין שחקנים לפי הספורטאים שהיו ושיחקו באותו זמן ומבלי להתחשב בשינויים בין העשורים השונים, היא הנכונה ביותר לדעתי. אפשר להגדיר תקופות זמן לפי שחקנים, אי אפשר להגדיר ספורטאי אחד לפי כל התקופה בה הענף קיים.

גם במסגרת המקומית שלנו, אפשר להגדיר את תקופות הזמן לפי שחקנים. אנחנו לעולם לא נדע אם מיקי ברקוביץ' גדול יותר מעומרי כספי או האם ערן זהבי היה מצליח לשלוט כמו עכשיו באותם תנאים שהיו ברשותו של אלון מזרחי או מוטל'ה שפיגלר. אפשר להגיד שהם הגדירו תקופה, אבל להכניס את כל אחד מהם לקטגוריית "הטוב בהיסטוריה" זה כבר משהו שאין עליו תשובה חד משמעית.

הרבה אנשים אוהבים נוסטלגיות. הישגים מהעבר תמיד יראו ככאלה שצריכים להישבר כדי ששחקן אחד יהיה מעל השני ברמה התודעתית. ביורו האחרון, נעשו הרבה מאוד השוואות בין אנגליה של מונדיאל 1966 לבין הסגל של גארת' סאות'גייט. השוואות מתבקשות, אבל לאו דווקא נכונות. אי אפשר להשוות אירוע שקרה לפני 55 שנה להיום. מעבר לכל הפרטים הטכניים (אירוח וכו'), אין שום דבר שדומה בין השחקנים ששיחקו אז לבין אלה שעכשיו. הארי קיין הוא לא ג'ף הרסט וסאות'גייט לא שיחק את אותו כדורגל כמו אלף ראמזי. שתי הנבחרות עשו הישגים משמעותיים והיסטוריים למדינתם, כל אחת בנפרד, ושניהם ראויים להיכלל באותו ספר השיאים הפרטי של מולדת הכדורגל אחד לצד השני כשני אירועים שונים.

ה-GOAT האמיתי.

לסיכום, שאלת ה-GOAT תישאר פתוחה לעד משום שאין לה, ואף פעם לא תהיה לה, תשובה חד משמעית. אנחנו נוטים להסתכל על שיאי עולם ונתונים סטטיסטיים כדי לקבוע את שאלת הטוב ביותר, אך לפעמים שוכחים שיש עוד גורמים, בין אם זה המעטפת של השחקן והתנאים בהם שיחק, שאולי מורידים או מעלים את ערכו. במקום להתעסק בהשוואות בין תקופות זמן שונות, בואו נגיד תודה לספורטאים שחלקו איתנו את הכישרון הרב שלהם ונעריך את היותם חלק מההיסטוריה שלנו.

Subscribe
Notify of
111 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נהדרת לכך היא השוואה בין לברון ג'יימס למייקל ג'ורדן. שניהם נחשבים עד היום לגדולים ביותר ששיחקו כדורסל אי פעם.

זה משפט ככ שגוי ולא נכון….אולי זה בespn וערוצי התאגיד נכון. אבל לברון ממש לא קונצזוס כמס 2

עמיחי קטן
Admin
16 ביולי 2021 13:53

+1
בשפה המקצועית קוראים לזה "אסכולת הבניית המציאות", כלומר שהתקשורת מציגה משהו בצורה שונה מהמציאות, מה ששוחק את מנגנוני הסינון של הציבור ואת כל זה היא עושה ע"י כך שהיא כופה את עולם המושגים שלה על הקהל, כלומר, היא מורה לצרכנים באילו מונחים לפרש את העולם הסובב אותם.

shadow
shadow
16 ביולי 2021 15:29

יותר נכון התקשורת דוחפת אותך לראות את העולם בצורה דיכוטומית שחור או לבן טוב או רע ימין או שמאל וכו כשלמעשה רוב תחומי החיים הם ספקטרום ולכן הרבה פעמים נראה שאין מוצא מעבר לשתי האופציות למרות שזה סתם מסך עשן.
זה כמו עם הקורונה.
או שאתה בעד סגר או שאתה נגד או שאתה בעד חיסון או שאתה נגד.
נגיד לא יכול להיות שאתה בעד חיסונים "מסורתים" ונגד חיסון mRNA. יכול להיות שאתה בעד לחסן נגד קורונה אבל לא ילדים. יכול להיות שאתה בעד הקידמה של חיסוני mRNA אבל נגד להשתמש בהם אחרי ניסויים כל כך קצרים ללא ידיעת ההשלכות ארוכות הטווח וכו' אבל כשאנשים חרדים ומפוחדים אין כמו black and white fallacies כדי לשלוט בהם. אגב זו השיטה הכי בסיסית שעליה מושתת כמעט כל דת.

עמיחי קטן
Admin
16 ביולי 2021 15:34
Reply to  shadow

עם הפסקה הראשונה אני יכול להסכים. עם כל השאר לא.

shadow
shadow
16 ביולי 2021 15:46

לא הבנתי, אתה טוען שמה שרשמתי בחלק השני הוא בלתי אפשרי? כי אחרת לא ממש הבנתי עם מה אתה לא מסכים

עמיחי קטן
Admin
16 ביולי 2021 16:14
Reply to  shadow

אני אחדד את עצמי – אני מסכים עם העיקרון במקרים מסוימים, אני לא חושב שהוא תמיד נכון, ואני חושב שהדוגמאות לא כל כך נכונות, כי מדובר בשאלה מדעית ולאנשי המדע יש יותר כלים לענות עליה מאשר האנשים מן השורה.

shadow
shadow
16 ביולי 2021 16:37
Reply to  shadow

לשאלה מדעית שאין עליה תשובה מדעית ברורה כרגע אין שום יתרון לאיש "מדע" מה שזה לא אומר.
דרך אגב במדע בדרך כלל שואפים לאתגר את הקונצנזוס אז נראה לי שיש לך תפיסה קצת לא נכונה לגבי איך מדע עובד.
תחום הרפואה הוא תחום מורכב מאוד והיום כשהכל פוליטי הייתי נזהר מאוד אם הקביעות של אנשי "מדע".
כשאתה בוחר להאמין למישהו אחר כשאין לך ידע בנושא או כי יש לך ידע מועט אתה עדיין בוחר למי להאמין על פי הידע/אינטואיציה שיש לך באותו הרגע.

עמיחי קטן
Admin
16 ביולי 2021 16:43
Reply to  shadow

עם העמדה הזאת שלך אני לא רוצה ולא יכול להסכים. עד כאן מבחינתי

etayle
etayle
16 ביולי 2021 13:27

תודה רבה, לדעתי Goat אמור להיות משהו לא מדיד, מספרים וכדו' זה נחמד לאנשי מספרים, שחושבים שאפשר למדוד את העולם דרך נתונים. הם ינסו לשכנע אותך שלפי המכונה המדהימה שלהם למדה אלפי תמונות, והאישה הכי יפה זאת זאתי שההיקף שלה הוא שורש ריבועי בחזקת שקר של הגובה.

גדולה לא נמדדת במספרים, לא בסטיסטיקות, ולא בתארים. היא נמדדת בעיניים, כשרואים גדולה, יודעים שראית אותה. זה גם תלוי אופי וכדו'.

למשל מסי הוא התגלמות האלגנטיות והשלמות של הכדורגל, הוא לא נראה מפלצת פיזית, אבל הזריזות שלו, הטכניקה האלוהית שלו, והיכולת למסור מסירות שמשאירות אותך בפה פעור, וגם במהלכי שערים מרהיבים.

רונאלדו זה כח, תשוקה, רצון אינסופי לנצח, ווינריות.

אלו תכונות שונות, שאנשים שונים יתחברו אליהם.

בגלל שזה כזה סובייקטיבי, מבחינתי פדרר אלוהי הספורט, ספורטאי שאתה רואה אותו, ומרגיש שאתה בעולם אחר, לא טניס וכדו'.
(גם, סטף עם כזה קסם).

נ.ב
הניסיון להפוך הכל למספרים זו רעה חולה, שהורסת את הספורט, הNBA חולה בזה, ולכן האנשים הממוצעים לא מתעניינים בזה, יש הזויים שמנסים לייבא את זה לכדורגל, אבל ב"ה הם מיעוט. גם באתר עם השנים הקול של סאחי המספרים גובר, מזל שיש גופים טובים באתר שנלחמים בדבר הזה.

shadow
shadow
16 ביולי 2021 15:32
Reply to  etayle

השאלה מי הצופה.
קצת כמו שאתה "יודע/בטוח" שיש אלוהים?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דייגו מראדונה היום היה יותר שמן ומסומם מאז ויכל להיות אולי ראובן עובד ביום טוב אחרי שהיה מושעה ממשחקי כדורגל בכלל.

הגואט לא יכול להיות מענף ספורט זניח הכדורגל והכדורסל הם ענפי הספורט מס,1 ו2 בעולם לכן הגואט יכול לבוא רק משם ולא מאיזה ענף זניח כמו איגרוף ואחד כמו מוחמד עלי שעשה פרובוקציות ואצל הליברלים זה העלה אותו בדירוג. הוא היה קול שהתנגד חגיוס וויתר על חגורה ובלה בלה מה זה קשור לספורט לא מבין יכול לקבל אות חסיד אומות עולם אם רוצים לתת אבל בין זה לגואט?

להשוות גואט בהוקי אגרוף פוטבול וכאלה לגואט של כדורגל וכדורסל זה כמו להשוות את השחקן קולנוע או הזמר הכי טוב בארהב לישראל נניח משהו כמו מייקל גקסון מול פוליקר או אל פצינו מול ליאור אשכנזי (סתם דוגמאות)

עכשיו אחרי שהבנו שזה חייב לבוא מכדורגל או כדורסל לכדורגל יש יתרון עצום כי זה הענף הפופלרי בעולם בצורה משמעותית.

ואז הולכים לבחן התארים הקבוצתיים התאריים האישיים סטט והנאה מהמשחק וכאן אין מתחרים למסי ומייקל בכלל לא קרוב אפילו. קארים ורונלדו עוד יכולים להעז לטעון אבל האחרים? הם לא בתמונה אפילו

לכן זה מאד קל

1. מסי
2. מייקל כי בנוסף לכדורסל הוא גם היה התאגיד הראשון זה שהפך את הכוכב למהות הליגה לליגה של כוכבים ווי אר אול וויטנס הראשון לשמו זה שהפך את הnba לגדול מהחיים ומכר את החלום של נייק גאסט דו איט😎.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16 ביולי 2021 13:54

1. לא
2. כן

e.a sport
e.a sport
16 ביולי 2021 15:25

מסי…
ראינו מה הוא שווה ללא סוארז וניימאר
או
אינייסטה וצ'אבי…
נבחרת ארגנטינאית מוכשרת הוא לקח ל…
לכלום ושום דבר (סליחה שלנצח את קולומביה ברזיל ואקוודור לא נחשב).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  e.a sport

חחח לקח בלי סוף תארים בלי אינייסטה צאבי ניימר וסוארס נבחרת מוכשרת דל ארגנטינה 😂😂😂 מי היה מוכשר שם? אגוארו? טבז? 😂😂
סתם נבחרת בינונית שבלי מסי לא עולים למונדיאל בכלל

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16 ביולי 2021 16:17

מה?
קון לא מספיק טוב בשבילך?
אחי, את נגר.

shadow
shadow
16 ביולי 2021 16:42

שמעון מסי הוא כישלון בנבחרת. במונדיאל 2014 הוא גם יצא לוזר גדול.
היתה לו דרך סלולה לגמר אה-לה סילבר והוא הקיא ושילשל שם. היתה לו אחלה נבחרת.
שריקות הבוז במרקאנה כשהוא קיבל את תואר המצטיין בטורניר עדיין מהדהדות לי באוזניים. רגע מאוד מביך, לא זכור לי מאף מונדיאל דבר כזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  e.a sport

אגב נבחרת היא לא מעניין זה לא קבוצה זה טורניר של ב…עם הרבה מזל מה מסי אשם שהיגוואין החטיא לו מול השוער?
זה רק בונוס
מסי לקח שם mvp בטורניר

shadow
shadow
16 ביולי 2021 16:43

עניתי לך במקום לא נכון

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 17:40

ביכולת מראדונה היה מהכוכבים הגדולים ביותר בכל תקופה שבה היה משחק ולא מסומם.

מנחם לס
Admin
17 ביולי 2021 4:23

אני ראיתי אישית את כל המוכרים כאן, כולל כדורגל.
מייקל ג'ורדן היה הגדול מכולם, בכל קטגוריה שתמדוד אותו נגד השאר.
אין כאן אפילו מקום להשוואה.

PhillySpecial
Editor
16 ביולי 2021 13:52

תודה על הכתיבה, אני באופן אישי נטשתי את המאמר ברגע שקראתי את שמו של החלל הריק – הכלום האנושי – ערן זהבי.

רועי ויינברג
Admin
16 ביולי 2021 14:00
Reply to  PhillySpecial

איך כלום יכול להיות אנושי?

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 ביולי 2021 15:34
Reply to  PhillySpecial

פילי אתה גם אוהד הפועל תל אביב בכדורגל בנוסף לכל?
🤦‍♂️

shadow
shadow
16 ביולי 2021 15:38
Reply to  PhillySpecial

בעברית
.
כלום = דבר = משהו
.
רק שתדע

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 17:41
Reply to  PhillySpecial

ביכולת הכדורגל הוא בכל מקרה מעולה ולא ריק!!!

אהרון שדה
Editor
16 ביולי 2021 13:54

מה שאתה טוען אמנם נכון אבל אם נלך בחשיבה הזו לעולם לא נחלק את כדור הזהב כי כל אחד בתנאים שונים.
בהחלט ייתכן שאם פלה היה ארגנטינאי ומסי
ברזילאי הדיבור אולי היה שונה.
בהחלט נכון שלא לכל אחד תנאים שווים
אני זוכר למשל את סמואל אטו 2006 אומר במידה לא מבוטלת של צדק שאם היו קוראים לו אוטניניו הוא היה זוכה כבר בכדור הזהב.

ואחרי כל זה יש לקבוע קריטריונים ואחרי כן יכולים להתדיין .

קריטריון לשם ההמחשה
מי הכדורגלן שהיה הטוב בדורו לאורך הכי הרבה זמן .

כאן למשל אין מתחרים בין מסי לבין רונאלדו
לא פלה לא דייגו לא אף אחד

אם הקריטריון יהיה מי כדורגלן הנבחרות הטוב ביותר נדמה שאין חולק שזהו פלה

ואם הקריטריון מי הוביל נבחרות /קבוצות הכי קטנות להישגים הכי גדולים אין אף אחד שיכול לדגדג בכלל את דייגו 86 של ארגנטינה…..למעט דייגו של נאפולי 87 ו 89 😏

אהרון שדה
Editor
16 ביולי 2021 15:53

אענה לך
1. כדור זהב : התכוונתי לומר שגם שם לא ניתן תמיד להשוות וצריך לקחת קריטריון ברור …השנה היא דוגמה קלאסית מי ראוי לכדור הזהב ? הכל תלוי בהגדרה
השחקן ששיחק הכי טוב בליגות השונות הוא לבנדובסקי
השחקן שזכה בתארים הכי חשובים הוא ז'ורז'יניו
אם יתנו לראשון ילכו על קריטריון א ולשני על קריטריון ב ובכלל ייתכן מאד שיילכו על ג' נניח מסי שלא זכה בתארים הכי חשובים אבל היחיד לזכות בתואר אישי +קבוצתי אחד לפחות גם בנבחרת וגם בקבוצה (גביע +קופה אמריקה +מלך שערי הללה ליגה והמצטיין ומלך שערי הקופה )
ומה שבאתי לומר שלפי דבריך לא נכון לתת גם כדור זהב כי אי אפשר באמת להשוות בין ז'ורז'יניו ללבנדובסקי למסי

2. מסי ורונאלדו תרצה תקרא להם 1 מטופ 2 לאורך הכי הרבה זמן בהיסטוריה
רוצה לומר אין כדורגלן כלשהו שהיה כל כך הרבה שנים טופ 10 לאורך תקופה כל כך ארוכה
אני זוכר את דייגו היה לו פיק של 5 שנים ואז קמבק קטן שנהרס ב 94
ואן באסטן 4 שנים
רונאלדו השמן היה 3 שנים רציניות ואז פציעות ועוד כמה שנים כשחקן על אבל לא אדיר
רונאלדיניו 3 שנים

וכן הלאה

3. מולר היה חלוץ מחונן מאד אבל הוא לא היה בהכרח השחקן של גרמניה ולראייה חלקית לפחות תואר כדור זהב בודד
גם דה סטפנו לא שלט לאורך כל כך הרבה זמן
אלא בעיקר היה בפיק של 5 שנים אם כי עשה דברים יפים גם אחרי וגם לפני בתקופתו בדרום אמריקה

4. פלה : ראשית לא שכחתי (אגב דווקא 66 לטובתו ) אבל הפער הזה של 12 שנה בין זכייה ראשונה לאחרונה על הבמה הכי גדולה בכדורגל העולמי נותנת לו יתרון למעט גרינשה הנהדר איזה עוד כוכב על (לא שחקן רגיל כקאפו /זגאלו)
זכה בתואר פעמיים ? ועוד בטווח של 12 שנה ?
בקיצור אין לי כל ספק שאם ייבחרו היום את כדורגלן גביע העולם המצטיין בסיכום גביעי העולם של כל הזמנים פלה יהיה בקונצנזוס של מעל 75 אחוז
(אם הבחירה תהיה על פי מונדיאל בודד גם יהיה קונצנזוס …אבל סביב דייגו 86 )

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16 ביולי 2021 13:55

כספי ליד ברקוביץ?
תרשה לי לגחך. מם יוד קוף יוד בכלל לא באותו אזור חיוג.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16 ביולי 2021 14:54

לא תהיה תשובה אמיתית.
בעיני רובנו, ברקוביץ השחקן הטוב בהסטוריה של ישראל.
מיתוס, פקה (ר הידיעה) קדושה.

אהרון שדה
Editor
16 ביולי 2021 15:53

מיקי הוא גדול הכדורסלנים שלנו לפי כמעט כל מדד
כספי הוא פורץ דרך "היסטוריון" אבל רחוק ממיקי מזרח ממערב

shadow
shadow
16 ביולי 2021 16:12

כספי לא קרוב אפילו. להגיע לאנבייאיי זה ממש לא מדד.
קטש שפר הנפלד גורדון ועוד כמה לא רואים את כספי מבחינת כדורסל.
הבנאדם רכב על גל יחץ שהגדיל אותו הרבה יותר ממה שהוא מבחינת כדורסל.
נכון שהוא עשה היסטוריה אבל זה מאוד נסיבתי

shadow
shadow
16 ביולי 2021 16:13
Reply to  shadow

וכמובן מיקי שכבר רשמו פה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  shadow

צודק כספי לא שם. הוא גדל בעידן שסוכן טוב יכול להכניס כל אחד לליגה גם כנער מגבות. הוא נתן קריירה לא רעה אבל הוא לא ברמה של קטש 6כל אלו

shadow
shadow
16 ביולי 2021 16:44

בחייך גל מקל הגיע לשם.

עמיחי קטן
Admin
16 ביולי 2021 13:56

תודה דרור.
המאמר מעניין ויש הרבה היגיון במסקנה שלו.
עם זאת, בדרך למסקנה ש"אי אפשר לתת תשובה חד משמעית", הצגת כמה דעות חד משמעיות שלך כאילו היו קונצנזוס.
אני אישית מאמין שאפשר ונכון לקיים דיון בשאלת ה-GOAT כל עוד הדיון מתבסס על נתונים. ברור שהמסקנה של כל אחד תהיה שונה, מכיוון שכל אחד נותן פרשנות שונה לעובדות, אבל ברגע שהדיון מתבסס על עובדות ולא על קונצנזוס מדומה יש עם מה לעבוד.

עמיחי קטן
Admin
16 ביולי 2021 14:44

להכריע אי אפשר, אבל לנסות להשוות ולהציג טיעונים לכאן או לכאן אפשר, לפעמים אפילו עם הבעת עמדה בסוף.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 17:47

ברור שא"א להשוות כי שמידט אינו בהשוואה לחברון וההשוואה מעליבה קשות את לברון שהוא כדורסלן הרבה יותר טוב.

המשגיח
Admin
16 ביולי 2021 13:57

תודה דרור. זווית מעניינת

אור
אור
16 ביולי 2021 14:24

תודה דרור
.
כמעט כל אחד פה נטפל לאיזו דוגמה שבעיניו היא לא טובה במקום להתייחס לפואנטה, אל תתרגש

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

לגופו של עניין – אני מסכים איתך, אבל….
.
ממהר להוסיף שהשחקן הכי גדול בהיסטוריה הוא השחקן שהיה הכי טוב בעולם כשהייתי ילד, ולכן לארי בירד ודייגו זוכים בתואר.
.
שימו לב שכתבתי "הייתי ילד", ולא "היית ילד" – זו שיטת הכרעה שנכונה לגבי, ולגבי בלבד – אם כשאתם הייתם ילדים שחקנים אחרים היו הכי טובים בעולם, הם לא זוכים בתואר הגואט. צר לי. 😉

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 17:49

מג'יק היה מתחרה רציני לבירד.
למאראדונה אכן לא היו מתחרים בשיאו.

Zivo
16 ביולי 2021 14:39

בגדול נדמה שלאנשים יש נטייה להאדיר את הספורטאי שזכו לראות ספורט בתקופתו. הויכוחים האלה על ה goat הם כמו ויכוחים פוליטיים. אף אחד אף פעם לא משתכנע. בגדול בזבוז אנרגיה. ועדיין אחת הדרכים המהנות לבזבז אנרגיה כנראה כי זה תמיד מעיר דיון דינמי

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16 ביולי 2021 14:57
Reply to  Zivo

יפ
אני זכיתי לראות את דייגו ומסי ורונאלדו שהם 4 מהגדולים וגם את מייק ולברון ובכל זאת קובי אצלי לפני לברון וגם קארים וגם מגיק ולפעמים גם בירד.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 17:50

קובי לא יכול להיות לפני לברון כי במכלול היכולות והתכונות הנדרשות בכדורסל לברון לא פחות טוב אם לא יותר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 15:11

1. די מוסכם שג'ורדן הוא הכדורסלן הטוב ביותר בכל הזמנים. רק מיעוט חולק.
מוסכם על הכל שגרירי הוא שחקן ההוקי קרח הגדול בכל הזמנים.
גם בכדורגל נראה לי שמוסכם על הרוב שפלה הוא הכדורגלן הטוב בכל הזמנים. הוא היחיד שהיה כוכב גדול בבוגרים בגיל 17 שהיה לו חלק חשוב ביותר בזכייה הראשונה של ברזיל בגביע העולמי עם שני שערים בגמר.

2. מפני שהיא ומים היו יותר רציניים ויותר מקצועיים מלפני 50 שנים ויותר אז ברור שכוכבי העל של היום היו לא פחות טובים מכוכבי העל שלפני עשרות שנים. השאלה היא הפוכה. למשל בשחייה: האם ספיץ היה גובר על פלפס אם היה בדור של פלפס? התשובה במקרה היא שלילית ככלל בגלל נתוני הגוף המעדיפים משמעותית של פלפס והיעולת היותר מגוונת של פלפס כשהוא היה יכול להיות דיאן גם בגברים היה מתחמחה בזה והיה שיאן במעורב אישי מה שספיץ לא היה קרוב לכך. לכל היותר ספיץ היה יכול לנצח רק ב-100 מטרים חופשי/חתירה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 15:12

*"…מפני שהאימונים היום…" (תחילת 2)

רועי ויינברג
Admin
16 ביולי 2021 15:29

אין קונצנזוס על זה שפלה הגדול בכל הזמנים. שיחק בליגה חובבנית שלא שודרה בשום מקום

פיני
16 ביולי 2021 15:45

דבר ראשון, זה די קונצנזוס.
וזו לא היית ליגה חובבנית אז.

פיני
16 ביולי 2021 15:45
Reply to  פיני

הייתה*

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  פיני

זה ממש לא קונצנזוס הרוב מגדירים את מסי כגדול מכולם

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 16:30

אולי בשנים האחרונות, אך במשך שנים רבות זה היה פלה.
בכל מקרה פלה בגיל 18-17 היה מהכוכבים המובילים של ברזיל בשתי הזכיות הראשונות שלה בגביע העולם והבקיע בגמר הראשון שני שערים. מסי וכל כוכבי הכדורגל הגדולים לא היה קרובים להיות כוכבים גדולים בגיל זה.

פיני
16 ביולי 2021 18:16

הרוב איפה?

גיא הירוק
Admin
16 ביולי 2021 18:36
Reply to  פיני

הרוב.
.
(זה כתוב לו במחברת של הנרטיבים)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 16:31

לא כתבתי שישקונצנסוס אלא שהרובדעתם כך, לפחות עד השנים האחרונות.

אור
אור
16 ביולי 2021 16:10

*גרצקי

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 16:32
Reply to  אור

תודה!

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
16 ביולי 2021 19:16
Reply to  אור

אולי התכוונת גרומק?
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
דני קיי, אם לא הבנת ותקרא את התגובה של קרמר.
בול

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 ביולי 2021 15:22

תודה דרור
.
אני חושב שגם אם הייתי נמצא בבידוד מוחלט מהעולם וכל המידע שהיה יכול להיכנס אלי לבידוד היה הפוסט הזה הייתי יודע שאנחנו נמצאים או בשלהי העונה או עמוק באוף-סיזן.
.
אגב יש לשאלות הללו תשובות חד משמעיות רק צריך למצוא מישהו שמשקיע שעות על גבי שעות באתר והוא בחכמתו כבר יאמר לך בדיוק מוחלט לא רק על הגדול בכל הזמנים אלא גם רשימה מדוקדקת אשר אין עליה עוררין. (שמעון הוא ה-כתובת לדירוגים. מילה שלו זה מילה של ליברמן)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנסור תן לנו את הדירוג הטנשי שלך

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 ביולי 2021 16:22

מנסור למה?
תן לי 2 שחקנים או יותר בתקופה ואני טומר לך את מי הייתי לוקח ראשון לבנות סביבו קבוצה. אבל לשאלתך לברון גדול ממייקל ובטח ובטח שמקובי. עונה?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 16:35

לברון לא גדול ממייקל שהיה מנהיג ווינר גדול מהתחלה ולברון היה צריך להשתפר בזה. וכן חכמת המשחק של מייקל לא פחות גבוהה והיעולת של מייקל מגוונת לא פחות. בשילוב כל היכולות והתכונות מייקל עולה על לברון.

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 ביולי 2021 16:49

קרמר שכחת לכתוב לדעתי

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
16 ביולי 2021 17:57

יש עובדות בשטח במציאות. מייקל היה טוב יותר בשילוב הגנה-התקפה. מנהיג ווינר גדול יותר, חכם לא פחות, עושה את השחקנים שסביבו לטובים יותר לא פחות מלברון אם לא יותר, ריבאונדר לא פחות טוב לגובהו ועמדתו, מוסר משובח גם הוא, חוטף טוב יותר בבירור, חוסם טוב יותר עם 8 ס"מ פחות.
במכלול היכולות והתכונות מייקל פשוט טוב לברון ללא עוררין.

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 ביולי 2021 18:15

יחסית לשחקן עם 8 סנטימטר פחות אתה בהחלט צודק אבל אז זה לא לברון אלא שחקן אחר ולכן אתה טועה לחלוטין.
.
מהי עובדה לדעתך?

גיא הירוק
Admin
16 ביולי 2021 18:28

קרמר,
בבקשה. עובדות:
.
הכי הרבה נק' בתולדות הליגה.
6 אליפויות ב-2 קבוצות שונות.
2 פיינלס mvp בפער של 14 שנה אחד מהשני.
6 mvp.
הכי חשוב?
דומיננטיות על פני כמעט 20 שנה.
אם מוסיפים קריירת מכללות מהגדולות שהיו,
השפעה חברתית מהחשובות,
וסגנון משחק חוצה עשורים –
מקבלים G.O.A.T
קארים עבדול ג'אבר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18 ביולי 2021 1:22

מייקל 8 ס"מ פחות מחברון. כך שאתה טעית!!!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18 ביולי 2021 1:22

*מלברון

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18 ביולי 2021 1:30

לגיא: התייחסתי לבין מייקל לחברון וזה לא קשור לקארים.
לגבי בין מייקל לכארים, ב-5 האליפויות הלייקרס היה לצדו את מג'יק היה כדורסלן לא פחות גדול מכארים ואף היה לא פחות ממנו כציר כשהחליפו במשחק השישי בגמר 80'. מייקל היה הכוכב הבלתי מעורער של הבולס וזכה בתואר האם-וי-פי של הגמר בכל 6 האליפויות שלו לעומת שתי פעמים בלבד לכארים ב-6 האליפויות שלו.

shadow
shadow
16 ביולי 2021 15:43

אני חושב כמו עמיחי ואוסיף שבעיני הערך בדיונים האלה הוא הדיון ולא התוצאה כל עוד מנסים למצוא דרך יותר טובה לתאר את המציאות בעזרת נתונים אבל חשוב לא לזנוח את מראה העיניים שגם אותו לדעתי אפשר לכמת לאיזה נתון נניח כמו שעושים בהתעמלות

שדרותי מוערך אוהד לברון ומוראנט
שדרותי מוערך אוהד לברון ומוראנט
16 ביולי 2021 16:21

ג'ורדן היום לא היה מצליח

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 ביולי 2021 16:24

למה לדעתך ג'ורדן היום לא היה מצליח?

פיני
16 ביולי 2021 18:18

ואתה אוהד של מוראנט…

thejanitor
thejanitor
16 ביולי 2021 18:51

כתיבה מבריקה, עדיין באמצע, הייתי חייב לעצור ולהודות על המשפט הבא לפני שאני ממשיך לקרוא.

״הדיון הזה מציף את כולם ובלתי נמנע, אך אפשר להגיע להסכמות בעניין גם אם הדעות שלנו שונות. במקום ליצור דיון על הגדול בהיסטוריה, אפשר לעשות דיון על הגדול ביותר לפי עשורים״

thejanitor
thejanitor
16 ביולי 2021 18:53

בשנות העשרה שכחת את דוראנט, ואולי גם את קוואי

thejanitor
thejanitor
16 ביולי 2021 18:58
Reply to  thejanitor

הגבתי עוד לפני שהתייחסת לקיידי, פאק שלי, אבל עדיין, קיידי חייב להיכלל בדיון, אפילו בדיון הכללי שניסית להימנע ממנו..
.
פוסט מצויין, כתיבה נהדרת

dvir
dvir
16 ביולי 2021 19:54

אין ספק שמייקל ג'ורדן הוא השחקן הכי גדול ששיחק כדורסל. מצטער אבל לברון לא מתקרב אליו בשום צורה . מייקל לקח 6 אליפיות כאשר בין לבין הוא פרש מכדורסל ואחרי שנה וחצי שהוא חזר בסוף העונה הוא מודח בפליאוף על ידי אורלנדו. אפשר לטעון שהתקופה בה מייקל שיחק לא הייתה קבוצת על אמיתית ( היחידה שהייתה זו דטרויט הגדולה שמנעה ממנו שתי אליפויות בערך). מצד שני שמסתכלים על לברון חוץ מגולדן סטייט הוא לא פגש אף יריבה שהוא לא אמור לעבור . דאלאס סאן אנטוניו מצטער הוא היה צריך לעשות יותר וגם השנה בהדחה מול פיניקס. מול גודלן סטייט ב2017 זה גם לא היה שווה הפסד 4-1 נגיד הייתה לו קבוצה מצויינת .
לגבי הכדורגל מראדונה לא ברמה של רונאלדו פלה ומסי נתן טורניר ענק ב86 ברמת הקבוצות לא התקרב לשלושת האחרים

גיא הירוק
Admin
16 ביולי 2021 20:16
Reply to  dvir

אין ספק.
צמד מילים חזקות למדי.
.
מושג אמורפי כמו "גדול",
הוא לא תלוי תעדוף?
.
מה חשוב יותר –
היכולת בשיא?
כמות אליפויות?
כמות שנים בשיא?
.
מהיכן שאני נתבונן,
ג'ורדן לא הכי גדול.
לי, אישית, יש ספק.
.
יש שחקן עם אותה כמות של אליפויות,
עם יותר זכיות ב-mvp,
אם יותר נק' בקריירה,
ואם קריירה ארוכה משמעותית יותר.
.
הוא שמר ונשמר על ידי ווילט, ריד, מוזס מאלון, פאריש, אלאג'ואן.
יש לו צמד פיינלס mvp בפער של 14 שנה,
הוא התמודד בקריירה (וניצח) יריבות על –
בוסטון של לארי, הסיקסרס של הדוקטור, אותה דטרויט של הבד בויס.
.
יהיו אחרים שאלי יבחרו בביל ראסל.
10 מ-10 במשחקי 7. כמות טבעות חסרת תקדים.
.
אולי ווילט?
עונות שיא כמו שלו, לא היו (וכנראה לא יהיו).
.
מה שאני מנסה לכתוב זה שהדיון כל כך סובייקטיבי,
צמד המילים "אין ספק" אולי מחמיץ משהו.

Pitzo
Pitzo
17 ביולי 2021 23:18

זכיות מופ זה לא קריטריון כי גורדן לא ניצח כל שנה בשביל שהבחירה תהיה מעניינת.
סטטיסטיקה זה נחמד אבל ווסטברוק מלך הטריפל דאבלים.
לפני הכול צריך לראות את מי שמדרגים משחק כי אחרת אין טעם בדיון.
ואז ללכת לפי אינטואיציה כי אין באמת משמעות מוגדרת לשאלה כזו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  dvir

דייגו היה סתם שמן מסומם שלקח מונדיאל ברמאות וקראו לזה יד האלוהים במקום יד הגוץ.
נתן שנתיים בנאפולי עם הטיות של משחקים של המאפיה(ששש לא לגלות)
נופח לגדולה עי ארגנטינאים מסכנים.
איפה הוא ומסי ורונלדו וזידאן ורונלדיניו בחייאת

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 ביולי 2021 21:55

שכמ"צ, בתור שירות לציבור הכבשים הטנשי, אילו עוד אגדות ספורט הן בעצם פיקציה אחת גדולה? (יש את
שהוא <= סימונס ואת ומרדונה עד כה)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח סימונס? זה טנש קלאסי הוא התרסק כמו טנש השנה.
יש סיבה שהוא לא מגיע לנבחרת אוסטרליה הוא לא רוצה את הוזלין. רק לראות מה קרה ליאניס ביוון אז סימונס מחוץ לnba😂😂😂😂
סימונס בליגה הישראלית נחתך ביותר מחצי בכל הממוצעים (חוץ מריב אולי) הוא שחקן של 8 נק ו4 אס בישראל.
אבל היי תראה איזה אפקטיבי מפחיד יש לו בפלייאוף כל הקריירה יותר ממייקל קובי דוראנט ולברון הוא 62 אחוז אפקטיבי בפלייאוף!!!! בפלייאוף!!! ו57 אחוז קריירה!!!!
זה פוטנציאל גואט😂😂😂
רצון שלי זה לראות אותו בקינגס ואז את גיא מנסה לרמות את הציבור פה שהוא אולסטאר שפורח מחוץ לפילי 😂😂😂😂😂😂
או בלייקרס ששם יהיה צחוקים שהוא יהיה פחות מkcp, משהו כמו קארוסו עם הגנה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17 ביולי 2021 7:06

שימון, קצת נסחפת.
ראינו לאן פילי הגיעו בשנה שעברה בלי סימונס בפליאוף. סוויפ מהדהד מול השנואה בירוק.
לגמרי התעלמת ממה שהוא מביא בהגנה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה לא קשור לסימונס מה שהיה שנה שעברה פילי הייתה מפורקת איתו ובלעדיו. ואני ממש לא מגזים סימונס בישראל זה שחקן של 8 נק

חגי "התותח" ניסני
Editor
17 ביולי 2021 7:18

שכמצ איזה מצחיקול אתה. בעצם זו הייתה טעות שלי כי לא כתבתי עת זה טוב. כתבת בעבר משהו בסגנון שמג׳יק ג׳ונסון = סימונס או משהו כזה. תקן אותי אם אני טועה. אז עני שואל מי עוד ברשימה הזו שנחשב לאגדה אבל הוא בעצם פלופ? נגיד ג׳ו דומארס? אייזאה תומס? רונלדו הברזילאי? מי מבחינתך הוא סתם ניפוח?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נראה לי אתה מנפח סטט בטנש

חגי "התותח" ניסני
Editor
17 ביולי 2021 8:15

נו אז תענה פשוט שכמצ מצחיקול

חגי "התותח" ניסני
Editor
17 ביולי 2021 8:34

שמעון נראה לי מצאתי לכם הימנון תגיד מה אתה אומר
https://www.youtube.com/watch?v=ZBQL00Qgca0

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מתאים יותר לטנש

עידן
עידן
16 ביולי 2021 21:00

Goat זה דבר סובייקטיבי ומעבר לכך קשה לי לדרג כאלו שהיו לפני שנות ה80 שלא ראיתי אותם אבל דעתי היא שככל שהעולם מתקדם גם השחקנים הופכים לטובים יותר לכן מצפייה של כמעט 40 שנה אלו הם הבחירות שלי
כדורגל-מסי.הכי גדול שראיתי.יותר גדול ממראדונה שתקופת השיא שלו הייתה קצרה בשני שליש משל מסי.
כדורסל-עד לפני שנה הייתי עונה כמו תוכי מייקל ג'ורדן.היום אני בספק גדול.רגשות בצד ללברון יש הרבה אספקטים במשחק שלמייקל אין.אני לא יודע אם הייתי צריך לבחור בין מייקל בשיאו לדוראנט בשיאו הייתי בוחר במייקל.כיום רוב הסיכויים שהייתי בוחר בדוראנט.הליגה היום פי אלף יותר כישרונית ואתלטית ממה שהייתה בשנות ה90.כמות הכישרון בליגה בעשור האחרון בלתי נתפסת אז הקושי של לברון גדול יותר משל מייקל.מבחינת קריירה לברון כבר עשה קריירה יותר טובה וארוכה ממייקל כמו גם קארים.
טניס-למרות חיבתי לפדרר פה זה דיוקוביץ לדעתי.
3 הגדולים פדרר נדאל ונולה נתנו קריירה שאף אחד לא נתן לפניהם והם 3 הגדולים ביותר אבל דיוקוביץ שלט ברוב העשור האחרון שהתחיל שפדרר היה בן 29 ונדאל בן 24(שנה גדול מדיוקוביץ).
עכשיו אחרי שהשתווה לשניים בתארים הוא יעשה את הבריחה הגדולה בשנה שנתיים הקרובות וישאיר אותם סופית מאחור.גם רף הקושי שלו היה יותר קשה כי את רוב התארים שלו עשה מול נדאל ופדרר בניגוד לרוגר שאת רוב התארים שלו לקח בעשור הראשון של שנות ה2000.
שחייה-פלפס
אתלטיקה-בולט
פוטבול(ראיתי רק 5 שנים בינתיים בניגוד לשאר ענפי הספורט שאני רואה משנות ה80)-בריידי הוא כנראה הgoat אבל הכי גדול שראיתי היה מהומס ואחריו רוד'גרס.הגמר השנה קצת הרס למהומס(לא באשמתו.לא היה לו אופנסיב ליין) בדיון עתידי אבל יש עוד 15 שנים פלוס מינוס בלי פציעות קשות לקריירה שלו אז כרגע בריידי בעתיד נראה אם מהומס
טניס נשים-סרינה בפער ענק משטפי גראף השנייה

עידן
עידן
16 ביולי 2021 21:41

רשמתי בהתחלה שככל שהעולם מתקדם השחקנים הופכים ליותר טובים וחלק גדול מזה כולל טכנולוגיה.

G-dog
G-dog
16 ביולי 2021 23:45

אני חושב שהדיון בטניס הרבה יותר מעניין מכל דיון אחר, בטח ובטח עולה על זה של כדורסל. אני אומר זאת רק על סמך שבאמת ניתן לראות את שלושת המועמדים הברורים עומדים אחד מול השני בתקופות שונות בחייהם. אני בתור מעריץ שרוף של פדרר מתקשה לראות את עצמי מכיר בדיוקוביץ' כשחקן הטוב בכל הזמנים, גם אם סביר מאוד שיעבור אותו במניין הגראנד סלאמים ויתמקם במקום הראשון (מעניין אישית אם הוא יעבור את קורט סמית). אבל אני יכול לספק הסברים למה, עדיין לדוגמה לא הגיע יורש לדיוקוביץ', לפדרר הגיעו נדאל ודיוקוביץ' (גם התקופה הדומיננטית שלו חפפה עם שחקנים יותר טובים ממה שיש בשנים האחרונות לדעתי). כל זה לא רלוונטי בכלל, והתארים לא בוודאות לא בוודאות יכריעו, אבל המשקל שלהם פחות או יותר זהה, תואר של פדרר בארצות הברית השנה שקול לתואר של דיוקוביץ', על הנייר לפחות מבחינת קושי. אגב אם אתם חושבים שהדיון בכדורסל רעיל, אתם צריכים ללכת לקרוא בפורומים של טניס בכל מקום, מעריצים יצליחו לדחוף את הנושא בצורה מעצבנת גם אם אין קשר בכלל לנושא.

שחר אלוני
16 ביולי 2021 23:50

תודה דרור, מסכים שעדיף להשוות לפי תקופות

מנחם לס
Admin
17 ביולי 2021 4:26

אני ראיתי אישית את כל המוכרים כאן, כולל כדורגל (ראיתי את מרדונה, ראיתי את מסי. פלה היה טוב משניהם, אגב)..
מייקל ג'ורדן היה הגדול מכולם, בכל קטגוריה שתמדוד אותו נגד השאר.
אין כאן אפילו מקום להשוואה.
מי שראה את גורדן יודע. כל מי שבוחר אתלט אחר (היחידי שאני לא יודע כיצד להשוותו למייקל זה יוסיין בולט) הוא – פשוטו כמשמעו – חסר מושג.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17 ביולי 2021 0:38

עזים, כמו פרות קדושות, נוצרו בשביל להישחט. אני באופן אישי מסרב להיכנס לדיון הזה, בטח בספורט קבוצתי (עזבו את פיפן ושאר השחקנים, לכו תדעו לאן היה מגיע ג'ורדן בלי ג'רי קראוס ופיל ג'קסון). 'מגדולי השחקנים בהיסטוריה' נשמע לי כמו הגדרה רחבה מספיק בשביל לרצות את כל מי שצריך

אלכס דוקורסקי
Editor
17 ביולי 2021 2:52

תודה רבה דרור. נהניתי מאוד לקרוא.

מנחם לס
Admin
17 ביולי 2021 4:26

אני ראיתי אישית את כל המוכרים כאן, כולל כדורגל (ראיתי את מרדונה, ראיתי את מסי. פלה היה טוב משניהם, אגב)..
מייקל ג'ורדן היה הגדול מכולם, בכל קטגוריה שתמדוד אותו נגד השאר.
אין כאן אפילו מקום להשוואה.
מי שראה את גורדן יודע. כל מי שבוחר אתלט אחר (היחידי שאני לא יודע כיצד להשוותו למייקל זה יוסיין בולט) הוא – פשוטו כמשמעו – חסר מושג.

Pitzo
Pitzo
17 ביולי 2021 23:28
Reply to  מנחם לס

לגמרי, להשוות שחקנים בלי לראות אותם זה מגוחך.
מעטים כאן ראו כדורסל לפני שנות השמונים תשעים.
גם כשרואים יש הרבה הטיות במיוחד בספורט קבוצתי, אבל לפחות האינטואיציה יכולה לתת איזו תמונה כללית.

Tzafriros
Editor
17 ביולי 2021 12:41

רגע איפה קובי בשיחה? מסי או דייגו בכדורגל תלוי בפרמטרים שאתה רואה כעדיפים

ירון, החלום
ירון, החלום
19 ביולי 2021 9:12

בס"ד
תודה רבה.
בקיצור על טעם ועל ריח אין מה להתווכח.
זה מאד תלוי בטעם אישי, כפי שציינת.

אהרון שדה
Editor
19 ביולי 2021 22:53

שמעון אני מאד מחבב אותך
אפילו מסכים איתך לרוב בוויכוחי כדורסל
אבל כדורגל אתה לא מבין
דייגו ארמנדו מראדונה היה הגדול ביותר שהיה אי פעם בטורניר נתון כלשהו והוא היה הגדול ביותר אי פעם לתקופה של 4 שנים
נכון אם מדד ההשוואה שלך הוא פרק זמן ארוך של עשור וחצי אני הראשון שיודה שאין כמו מסי ורונאלדו
אבל אם אנו מדברים על גדולה נטו גם אם לזמן קצר יותר אין כמו דייגו של 86-90

אתה טוען שהיום היה ראובן עובד
אני טוען שאם כבר מסי ורונאלדו בשנות ה 80 לא היו מצליחים להיות מה שהם היום
כי הכדורגל בוודאי האיטלקי היה אגרסיבי ובו גדולי הבלמים בעולם (בעיקר האיטלקים ברגומי בארזי מלדיני וגם המגנים קוסטקרורטה וטאסוטי )
הקשיחות האיטלקית אז לא הייתה כיום

עכשיו בטווח הקצר הזה של 4 שנים דייגו הביא כ"כ הרבה הישגים שאין אף הישג אנדרדוגי שכזה למסי או רונאלדו.
להביא לנאפולי ההיא 2 אליפויות איטליה זה משהו חסר תקדים למעט אולי לסטר של 2016

והיה גביע אופ"א 89 שהיה טורניר אחר לגמרי ממה שהיום

שלא לדבר על נבחרת איטליה וזכייה בגביע עולם 1986 וגם הגמר של 1990

בקיצור שמעון תדבר על מה שאתה מבין ובכדורגל …אתה לא